Thursday, January 12, 2012

Aku Tetap MilikMu - Episod 6

Walaupun kini kami berjauhan, aku xpernah lupa untuk buat dia rasa seperti aku sentiasa di sisi dia. Setiap pagi celik jew mata ni, aku akan call dia, ucap "Selamat Pagi". Bila time aku nak makan jew, mesti aku akan call dia tanya dia da makan ke belum. Bila kaki ini nak melangkah kemana-mana aku akan bagitawu dia. Bila nak lelap jew mata nie dia jugaklah orang yg terakhir akan kudengar suaranya. Antara aku dengan dia seperti tiada sempadan, walaupon kami jauh aku rasa seperti kami selalu dekat. Bagi aku jika hati itu ikhlas dan tulus, jauh mana sekalipon kita dengan insan yg kita sayang, kita pasti akan rasa seperti dia sentiasa dekat dengan kita. Sebab cinta itu datang dari hati dan hati terletak di dalam diri, jadi cinta tu adelah dalam diri kita bermakna dia juga berada di situ.

Hari terus berganti hari, sikit pon aku xpernah lupa saat-saat aku bersama dia, betapa rindunya aku dekat dia. Xpelar cuti sekolah pon da nak dekat, InsyaAllah jika xde aral melintang aku akan balik ke Taiping untuk bertemu dengan dia.

Tamat sesi persekolahan aku harini, aku terus balik ke rumah dan pergi "buka" tabungku untuk lihat cukup x simpanan aku selama nie. Alhamdulillah, adelah sikit, cukuplah aku buat belanja dekat sana untuk beberapa hari nanti. Perjalanan aku dari Tg.Malim amek masa dalam 3jam untuk sampai ke Taiping, xperlah letih sekejap jew nie. Sampai jew aku dekat Taiping, sahabat baik aku dari aku umur 7tahun (Joe) yg datang jemput aku sebab aku tumpang rumah dia untuk beberapa hari lagipon keluarga dia pon da ibarat keluarga aku no2. ummpphh..rindunya aku dengan suasana Taiping nie, langsung xberubah. Aku dan Joe sempat juga lar pusing-pusing Taman Tasik Taiping nie sekejap. Aku paling suke taman tasik nie, sebab dekat tasik nie lar yg berlaku 1001 cerita pasal diri aku.

Melissa xtawu yg aku balik nie, aku balik senyap-senyap, saje jew nak kasi surprise dekat dia. So, aku pon pergilar rumah dia petang tu..

"Assalamualaikum.., Assalamualaikumm.."
"Waalaikumussalam, eyhh Shahhhhhhhh!!! Bile sampai?? Kenapa xbagitahu saya yg awak da balik?? Ishh awak nie kann..saje jew kan..suka buat saya macam nie.."
"Hehe..awak sihat?? Opah mane Is?? Xnampak pon!!"
"Saya sihat alhamdulillah, awak lak sihat x?? Opah ade dekat dapur tuh tengah masak, nak Is panggilkan opah kew??
"Saya pon sihat alhamdulillah, owhh xpelar bialar opah buat keje dia dulu ye"

Ternyata aku dapat lihat kegembiraan di wajah dia disaat dia melihat aku di hadapan dia. Walaupon matanya sedikit berkaca masa tu, aku paham, sebab aku pon rasa apa yang dia rasa. Perasaan rindu tu bukan senang nak kita kawal jika xde iman di dada macam-macam yg boleh terjadi.

"Shah, bile kamu sampai??"
"Assalamualaikum opah, opah apa khabar?? Sihat?? Saya baru jew sampai opah"
"Waalaikumussalam, opah macam nie jelar Shah, biasalah da tua-tua nie, orang tua kamu sihat Shah??"
"Diorang sihat alhamdulillah opah, diorang kirim salam dekat opah sekeluarga"
"Waalaikumussalam...berapa hari kamu dekat Taiping nie Shah?? Kalau boleh duduk lar lama sikit, da lama kamu xbalik sini kan."
"Mungkin dalam 4 hari saya dekat sini, tapi saya xboleh lama sangat sebab ayah saya ajak saya pergi bercuti dekat Langkawi"
"Xpelar kalau macam tu, nanti senang-senang bila ada cuti lagi kamu datanglar kemari ya, kamu borak-borak lar dulu dengan Is, opah nak ke semayang sekejap"
"InsyaAllah opah, haa..opah saya nak mintak izin opah nie, boleh xsaya keluar dengan Is besok??"
"Baeklah opah izinkan,tapi kamu masih ingatkan syarat-syarat opah??"
"Ya, opah saya masih ingat"


Masa aku berborak dengan opah tadi, si Is nie asyik pandang jew muka aku sampai malu aku di buatnya. Mungkin dia rindu aku sangat-sangat kot, apa yg hanya aku mampu buat hanya membalas renungan dia sambil tersenyum.

"Ya Rabbul Izzati, jika dia ditakdirkan sebagai jodoh aku, Kau peliharalah aku dan dirinya daripada perkara-perkara mungkar serta Kau panjangkanlah jodoh kami" hati kecilku berdoa.


Setelah beberapa hari aku di Taiping, kini da tiba lah waktu untuk aku balik ke Hulu Selangor. Walaupon hanya 4 hari aku di Taiping nie, aku rasa happy sangat-sangat sebab dapat luangkan masa dengan dia. Memang berat hati nie nak tinggalkan dia, tapi apa boleh aku buat. Redha jelar..Melissa jugak ade hadiahkan aku seutas rantai milik dia untuk aku bawak bersama sebelum aku pulang, aku rasa macam nak menangis jew time tuh sebab aku tawu tu rantai kesayangan dia n dia ade cakap sesuatu dekat aku.

"Shah..Is nak Shah tawu yg Is betul-betul sayangkan Shah..So Is nak Shah pegang rantai Is nie baek-baek okay..Lagi 3 tahun Is nak Shah pakaikan balik rantai nie dekat Is..bole?"


Aku terkedu masa tuh, apa maksud dia?? Kenapa tiba-tiba dia hadiahkan rantai nie?? Kenapa mesti lagi 3 tahun??

Bersambung...

No comments:

Post a Comment