Sunday, January 8, 2012

Aku Tetap MilikMu - Episod 2

"Bang, bg milo ice satu ya, haa kau lak air ape Boy? Jangan risau harini aku payung kau sbb kau da selamatkan aku pagi tadi"
"Haha, ok kalau kau yg nak payung aku, aku nak air yg mahal sikit bg aku fresh orange,hahaa"
"Macam2 hal tol lar kau ni Boy, ok bang bg milo ice satu and fresh orange satu"
"Ok dik"


Ramai betul orang kt cafe nie, aku nie dah lar xbiasa dgn orang ramai-ramai macam nie, rimas betul aku. Aduhh! Manalar pulak si budak Boy nie, pantang tinggal mesti lesap jew. Tiba-tiba aku ternampak lambaian dari satu meja di sebelah hujung cafe nie. Haa..tu pun dia si sengal, tapi dia dengan perempuan-perempuan mana pulak tu. Wat hal betul lar si Boy ni, dia bukan xtawu yg aku nie segan cikit dengan perempuan nie.

"Nah..Boy air ko"
"Orait thanx, eyh Shah nie aku nk kenalkan kau dengan awek aku n kawan2 diorang, yg comel nie nama dia Ain, nama awek aku pulak Diyana n lagi seorang nie mesti kau ingat nama dia kan?"
"Hye semua, I Shah.."
"Eyh minah tadi lagi? Natasya! Kenapa lah kt semua tempat dia nie mesti ada" Bisikku dalam hati..


Aku pon salam lar dengan diorang semua kecuali Natasya sebab dia tengah leka dgn Ipad dia tuh. Betul xde adab lar perempuan nie muka jew cantik tapi hampeh. Lantaklah kau, xde masa aku nak fikirkan apa masalah kau, baik aku berborak dengan Ain. Kami semua pon borak-borak antara satu sama lain tanpa menghiraukan si Natasya tuh.

Ain    : Shah, You ni modelkan?
Aku   : Ishh xdelar, I model part time jew saje untuk suka2. Kenapa?
Ain    : Owhh, xdelar haritu I ade ternampak muka you kat satu magazine nie, 
           you looks so great and handsome taw.
Aku   : Haa? Ade2 jew you nie kan..So you amek kos ape dekat sini?
Ain    : Hehe..I amek MassCom jew, eyh you satu class dgn Tasya kan?
Aku   : Tasya? Siapa Tasya?
Ain    : Tu si minah yang sibuk dengan Ipad jew, hey Tasya..dah lar tuh main Ipad you,
            jom join kitorang borak lagi bagus..kan Shah?
Aku    : *senyum
Tasya : Korang boraklah dulu, jap lagi aku join, dah nak abes da nie.

Perempuan macam nie pon ade kew, langsung xde social life. Tulah bile dunia dah terlampau canggih manusia pon da jadi xreti nak eratkan hubungan sesama makhluk, semua sibuk dengan kehidupan maya diorang jew. Sekejap jew masa berlalu, xsangka da dekat 2 jam kami berborak dan duduk di situ, gelas kt atas meja nie pon da mcm KLCC aku tgk. Jadi aku pon mintak diri dulu dengan diorang semua untuk ke surau, sbb masa tuh da masuk waktu Zohor.

MasyaAllah cantiknya surau nie, berkilat-kilat marmarnya, sejadah dan Al-Quran semua tersusun rapi. Pandai betul ajk-ajk surau nie menjaga surau. Setelah selesai aku menunaikan solat, tiba-tiba aku terdengar suara perempuan yg amat merdu sekali membaca ayat-ayat suci Al-Quran, Ya Allah merdu betul suara dia sampai terbuai aku dibuatnya.


"Siapa perempuan tu ya?" Bisikku di dalam hati. 


Biarlah malas aku nak fikir baik aku balik rumah basuh motor aku lagi bagus. Lepas aku keluar jew dari surau tu, aku terus ke meja tadi sebab aku mintak tolong boy tengok-tengokkan helmet n beg aku.

"Eyh Boy..Ape plan kau malam nie?"
"Aku lepak ngn awek aku kt Bangsar, jomlar join sekali, diorang semua ada"
"Ok jugak tuh, sebab aku punye shoot pon abes dalam pukul 6 nie, so sempat lar aku lepak dgn korang semua, ok nanti apa-apa hal aku call kau ok?
"Ok bro, set"
"Orait, eyh..mana Tasya?"
"Lepas kau g surau tadi dia terus hilangkan diri, anyway dia kirim salam dgn kau"
"Haa? apehal lak dia tiba-tiba kirim salam dgn aku"
"Manalar aku tawu, kau tanya lar dia sendiri malam nanti"
"Yelar2..jumpe malam nie bro..Assalamualaikum."
"Ok bro..Waalaikumussalam"


Deruman bunyi enjin moto aku memang sentiasa jadi tarikan orang. Mane tak nya aku habiskan dekat 10k utk buat fully system piping untuk dapatkan bunyi ala-ala ferrari nie..haha..tujuan aku habiskan duet beribu2 nie bukan lah niat untuk berlagak. Ini adalah minat aku dari dulu, bunyi deruman enjin nie lah yg boleh wat aku teruja. Hehe..pelik kan? Aku lg rela habiskan duit dekat moto aku nie daripada habis kat benda yg bukan-bukan.

Sampai saja aku kt rumah, aku terus pergi bersiap untuk shooting petang nie. Mintak-mintak lah cepat habis petang nie, sebab malam nie aku da janji dengan Boy nak join diorang dinner n lepak. Haa..cakap pasal lepak malam nie, aku tiba-tiba teringat kt apa yg si Tasya ckp kt Boy td..Asal dia tiba-tiba kirim salam dekat aku ye? Pelik betul lah..


Bersambung...

No comments:

Post a Comment