Monday, January 9, 2012

Aku Tetap MilikMu - Episod 3

Selesai sahaja photoshoot aku hari nie aku terus balik rumah, lupa nak bagi tahu korang semua. Aku nie jenis lelaki yang suka lepak kt rumah jew, aku sendiri pon xtawu kenapa aku macam nie, sejak dari zaman sekolah lagi. Cuaca hari nie memang best, cerah jew. Lepas selesai aku tunaikan solat Asar. Aku pun ape lagi,terus sental moto aku, da teruk sangat kotornya.

Sambil-sambil menyental tu aku asyik terfikir siapalah gerangan perempuan yg mengaji tadi, merdu betul suara dia. Kalau dapat buat isteri tu, MasyaAllah alangkah bahagianya hidup. Xpelah nanti aku nak cari jugak siapa gerangan perempuan tu. Aku betul-betul nak kenal dengan perempuan nie.

Dah pukul 9 dah nie, manelar si Boy nie, langsung xnampak batang hidung kate tunggu kat sini, xde pun. Xkanlah si Boy nie kencing aku pulak.

Eyh tu bukan kew si Tasya, owh dia da sampai dulu rupanya.

"Err..Assalamualaikum, err..err..hye Tasya"
"Waalaikumussalam, hye Shah, jemput duduk, awak da makan?"
"Haa? Owhh makan, err..err..belum lagi..err awak da order makan?"
"Saya tunggu awak sebab tu saya belum order lagi, jomlah kita order, excuse me, waiter!! "
"Err..Okay awak"
"Awak nak makan apa?"
"Makan? err..err..chicken chop jelah dengan watermelon juice"
"Okay Shah, excuse me, can u bring me 2 plate of chicken chop and 2 watermelon juice"
"Hmm..Shah, saya nak ke toilet sekejap ye"
"Haa? owhh okay2"

Kenapa dengan Tasya nie perangai dia malam nie sumpah pelik giler, terkejut betul aku dengan perangai dia sampai gagap aku di buatnye, yelar masa pagi tadi xubah macam singa betina suka marah-marah tapi malam nie dia nampak selembut kapas n ayu sangat, kenapa dia tiba2 jew jadi mcm nie, hmm pening jap pale aku pikirkan pasal kau Tasya tapi xpelar apa yg aku tawu malam nie Tasya betul2 cantik, cahaya bulan tu macam terpantul jew kt wajah dia, berseri-seri.

"Amboii jauhnyaa termenung cik abang"
"Eyh Tasya, maaf saya xperasan awak datang"
"Yelar manalar nak perasan kan, haa teringat kat sapa tadi?"
"Teringat? Eyh xdelah mane ade saya teringat kat sapa-sapa"
"Betul nie?"
"Ya..betul awak"
"Kalau macam tu baguslah, so macam mane dengan photoshoot petang tadi?"
"Shoot okay aje, eyh macam mane Tasya tawu ya?"
"Mestilah Tasya tawu, Tasya kan peminat no.1 Shah"
"Haaaa??"
"Hehee, xdelar Tasya gurau jelar, si Boy bagitawu tadi n dia ada cakap jgk dia ngn gf dia xdapat join kite malam nie n Ain pulak kene siapkan note, so tinggal kita dua jelah"
"Ishh Tasya nie melawak pulak dia, terkejut okay..xpelah tinggal kita dua pon ok da daripada kene tinggal sorang2 kan."
"Shah nie comelkan kalau terkejut mcm tu, mesti ramai peminat kan?"
"Haa, sampai pon makanan kita, jom kita makan Tasya"
"Hmm..okay Shah"

Aku kalau bab-bab melarikan diri daripada tricky question nie memang hebat betul, mane tak nya dari dulu asyik soalan yg sama jew aku kene jawab, letih lar. Nampaknya malam nie aku berdua jelar dengan Tasya, aku rasa macam ade bende yang xkena jew dengan Tasya nie, yelar pagi tadi bukan main emosi lagikan, tapi malam nie dia lain sangat2. Cara dia cakap, cara dia senyum, cara dia pandang aku..semuanya lain sangat-sangat. Xpelar, malas aku nak pikir kan.

Selesai sahaja makan aku terus nyalakan rokok, belum sempat aku nak nyalakan, Tasya cepat-cepat rampas rokok aku.

"Shah..please..xeloklah hisap rokok nie, awak kan tak.."
"Okay-okay Shah xhisap depan Tasya..tapi tadi Tasya ade cakap yg Shah kan tak ape ya?"
"Eyh mane ade Tasya cakap macam tue, Shah salah dengar lar tu, lagipun lelaki handsome mcm Shah xelok lar kalau merokok"
"Ishh..mane ade handsome lar, biasa jew..ok lah lepas nie Shah stop okay?"
"Betul nie? Promise ngn Tasya?"
"Ye Tasya..Shah promise"
"Hmm..Tasya..Shah nak tanya sikit boleh?"
"Ye Shah, tanyelar ape dia"
"Kenapa..Tasya.."

Kring..kring..Tiba-tiba handphone si Tasya berbunyi n dia nampak macam gelisah masa jawab panggilan tu..

"Shah..Tasya kene balik sekarang..Nanti kita jumpa lagi ok.."
"Err..okay jumpa lagi"
"Assalamualaikum Shah"
"Waalaikumussalam Tasya"

Siapalah agaknya yg kol si Tasya tadi, bukan main kelam-kabut lagi dia xpelah maybe family dia kot.

"Hmm..Natasya..nama yang indah, nama yang bermaksud seorang yang suci, amanah, alim, amanah dan yakin. Walaupun baru sehari aku kenal kau, cepat betul kau hinggap kat fikiran aku ye Tasya..ishh..ishh..Tasya..Tasya.." ngomelku sendirian..

Bersambung...


4 comments:

  1. Wei, Natasya? nama aku tu....Terima Kasih atas pujian ikhlas..hahaha

    ReplyDelete
  2. sejak bila lak name ko natasya? jgn nk perasan..hahaha..nama n watak xde kene mengena antara hidup n mati..sekian =P

    ReplyDelete
  3. hahahaha...bkn korang ka heboh2 nama aku kat kelas dulu? hahaha..memalukan! sungguh! eleh...ada tu ada...lalalala

    ReplyDelete
  4. hahaaa..tu name gewdix ko laen dgan cite nie.. =P

    ReplyDelete